کشتدونه

فواید کشمش برای پوست و مو

وبلاگ

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ 43 بازدید
کشتدونه

فواید کشمش برای پوست و مو

راز داشتن پوست و موی سالم و زیبا چیست؟

داشتن پوستی زیبا و موهایی سالم و درخشان دغدغه ی خیلی از خانم ها و حتی اقایان می باشد. جای جوش و لک روی پوست ناراحت کنندست فرقی ندارد شما خانم باشید یا آقا. تغذیه و انچه که شما میخورید بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد. برای داشتن پوست و موی سالم باید آن ها تغذیه کرد اما آیا غذایی که میخورید مواد مغذی لازم و مناسب را برای پوست و موهایتان تامین می کند؟ در این مقاله قصد داریم شما را با فواید کشمش برای پوست و مو آشنا کنیم.هرکسی کرم صورت محبوب خودش را دارد، اما یادمان باشد که نخستین گام برای داشتن پوست زیبا، رعایت رژیم غذایی مناسب و تغذیه سالم استحتما این جمله معروف را شنیده اید: پوست شما آینه درونتان است. حتما می دانید رژیم غذایی نامناسب باعث مشملات بسایری در بدن می شود که این مشکلات درونی بدن قطعا روی سلامت پوست و موهایتان هم تاثیر می گذارد. ارتباط بین سلامت و زیبایی پوست و مو و تغذیه حقیقتی اجتناب ناپذیر است که متاسفانه بسیاری از افراد به آن توجه ندارند. حقیقت این است که داشتن رژیم غذایی نامناسب توانایی بدن در حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو را پایین می اورد و میتواند ساختار پوستتان را تغییر دهد. سلول‌های جوان پوست و مو برای اینکه جایگزین سلول‌های پیر و مرده شوند به مواد مغذی نیاز دارند.خوردن مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسدان هسستند بهترین گزینه برای سلامت بدن و در نهایت سلامت پوست و مو هستند. انتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های E ,C,A و بتاکاروتن میتوانند رادیکال های ازاد را که به بدن صدمه می زنند و علائم پیری پوست را ایجاد میکنند را مهار کنند. کشمش یکی از خوردنی هایی می باشد که غنی از انتی اکسیدان و ویتامین های مفید برای پوست و مو می باشد.کشمش برخلاف کرم های موضعی، با محافظت از سلول ها در برابر هرگونه آسیب، از پوست شما محافظت می کند. کشمش دارای فنول است. فنول آنتی اکسیدانی می باشد که از آسیب سلول های پوستی، الاستین و کلاژن در برابر رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و در نتیجه بروز علائم پیری، مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پوستی را به تاخیر می اندازد.

معجزه خوردن کشمش، کلیه هایی سالم:

برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه یکی از خوردنی هایی که توصیه می شود کشمش است که با دفع سموم و پاکسازی بدن این کار را انجام میدهد. وقتی کلیه ها سالم باشند و سموم بدن را پاکسازی کنند شما پوستی درخشان و سالم خواهید داشت.

درخشندگی پوست صورت با مصرف کشمش:

یکی از خواص طبیعی کشمش سیاه تصفیه خون از آلودگی ها می باشد. چگونه؟ کشمش با کمک به دفع سموم و آلودگی هایی که در خون و مایعات بدن وجود دارند و مسئول خیلی از مشکلات پوستی نظیر آکنه، لک ها و چین وچروک پوست اینکار را می کند. بعد از این که خون شما از آلودگی ها پاکسازی شد، شما صاحب پوستی درخشان و سالم خواهید بود.

خواص کشمش سیاه برای پیری پوست:

یکی از دلایل پیری پوست، رادیکال های آزاد هستند که سبب آسیب به پوست می شوند. آنتی اکسدان هایی که در کشمش وجود دارند به از بین بردن این رادیکال های ازاد کمک میکنند. انتی اکسیدان ها همیچنین پوست را در برابر نور خورشید و الودگی های هوا نیز محافظت می کنند و مانند یک ضد افتاب طبیعی عمل می کند. این موارد باعث ایجاد تیرگی پوست، چین و چروک و خطوط ریز می شوند. کشمش علاوه بر انتی اکسیدان مقادیر بالایی پلی فنول دارد که به افزایش تولید الاستین و کلاژن پوست می شود. این افزایش فیبرهای عضلانی ما تا حد زیادی افزایش می دهد. در نتیجه به جوتن سازی پوست کمک میکند.شما می تونید مصرف کشمش را در میان وعده ی روزانه خود قرار دهید تا از این خواص بی نظیرش استفده کنید.
فواید کشمش برای مو
فواید کشمش برای مو

کشمش همچنین از بروز جوش صورت پیشگیری میکند:

شما هم جزو افرادی هستید که زیاد جوش میزنید؟ این میوه خشک شگفت انگیز سرشار از ویتامین C می باشد. ویتامین C باعث جلوگیری از ایجاد جوش هایی که به خاطر سلول های چرکی به وجود می ایند می شود. همچنین کشمش دارای پتاسیم و منیزیم می باشد که به پاک سازی و سم زدایی خون کمک کرده و به درمان بهتر جوش و آکنه پوست کمک می کند.

حفاظت از پوست

کشمش دارای مقادیر زیادی ویتامین است. ویتامین های A وE  موجود در ان کمک می کنند تا رشد سلول های جدید در لایه های بیرونی پوست تحریک شود و به شما پوستس جوان تر و شاداب تر می دهد. مصرف منظم کشمش زیبایی و درخشش پوست را در پی دارد و سبب ترمیم سریع تر آن میشود واز افتادگی پوست هم پیشگیری می کند.به علاوه کشمش حاوی رسوراترول می باشد، ماده ای که برای حفاظت از سلامتی پوست بسیار مفید است. این ماده  می تواند سلول های سمی موجود در خون را خارج کرده و آن را پاکسازی کند. همچنین به افزایش تولید گلبول های قرمز در بدن کمک کرده پو این به نوبه خود باعث  براق و شفاف شدن و تغذیه پوست می شود.آنتی اکسیدان های موجود در این محصول ارزشمند با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کند. این فرایند اکسیداسون را کاهش می دهد و مانع از تجزیه و نابودی DNA پوست می شود.

خواص کشمش برای مو:

کشمش ها مملو از مواد مغذی مفید برای موها هستند. ویتامین های B ،C ،E ، آهن، آنتی اکسیدان ها، منیزیم و پتاسیم موجود در کشمش برای بهبود سلامت مو عالی هستند.

رشد و جلوگیری از ریزش مو با کشمش سیاه:

کشمش سرشار از آهن است؛ یک ماده معدنی و مغذی که برای بدن ما مهم و ضروری محسوب می شود. سلامت سیستم گردش خون باعث پیشتر جریان یافت خون در رگ ها و این امر به رشد فولیکول های مو کمک می کند. در نتیجه باعث می شود به درمان موهای نازک شده کمک کردهف از ریزش موها جلوگیری کند و در نهایت موها تقویت شوند.
فواید کشمش برای پوست
فواید کشمش برای پوست

کشمش محافظ رنگ مشکی موها و جلوگیری از سفیدی زودرس

خیلی از افراد از سفید شدن زودبه هنگام موهایشان رنج می برند. کشمش یکی از خوردنی های موق العاده برای بهبود این مشکل می باشد.ویتامین C به جذب آهن و مواد معدنی در مو کمک می کند همچنین باعث تغذیه عمیق ریشه موها می شود. این امر باعث می شود علاوه حفظ کلی سلامتی موها رنگ موها به صورت طبیعی حفظ شوند. خوردن مویز فولیکوا های مو را ترمیم می کند و از اسیب رسیدن به آن ها پیشگیری می کند.

خلاص شدن از شوره سر تنها باد خوردن کشمش

استفاده منظم از کشمش به خاطر وجود رسوراترول موجود در آن سبب می شود التهاب پوست سر کم شده و به بهبود و درمان شوره موها، خارش پوست سر کمک می کند.رسوراترول مانع مرگ سلول های پوستی شده در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می کند.بهبود کم خوابی با کشمشهمه متخصصان پوست و مو از تاثیر واهمیت خواب مناسب بر روی حفظ سلامت پوست و مو گفته اند. فقط کافی ست یک شب را تا صبح بیدار بمانید تا ببنید اطرافیانتان از دیدن چهره خسته و پوست بی حال و کدر شما تعجب می کنند!داشتن خواب خوب  و کافی تاثیر بسیاری بر روی کیفیت پوست و موی شما  و شادابی آنها دارد. دلیل این امر این است که فرآیند تکثیر سلول‌ها و خون‌رسانی به انها در هنگام خواب به شکل منظم‌تر و بهتری اتفاق می افتد و در نتیجه پوست و موی شما نیز از مزایای این شرایط سود می‌برند. به علاوه، بی‌خوابی های شبانه و دیر خوابیدن سبب اختلال در روند ترشح هورمون‌ ملاتونین یا هورمون تنظیم کننده خواب می شود که نتیجه این اتفاق اختلال در روند جوان‌سازی پوست و مو و تکثیر سلول‌ها می‌باشد.یکی از دلایل کم خوابی را میتوان کم خونی و فقر اهن دانست. از خواص بی نظیر کشمش داشتن آهن می باشد که در نتظیم خواب شبانه به شما کمک می کند.درمان اسیدوز و کمک به پوست و مو با کشمشاسیدور اختلالی ست که وقتی خون اسیدی می شود رخ می دهد. این اختلال سبب می شود بدن اسیدی شده و باعث ایجاد عوارض پوستی مثل: آکنه یا جوش، پسوزیاریس می شود. پتاسیم و منزیم موجود در کشمش باعث می شود اسید معده خنثی شود .این امر به بهبود اسیدوز بدن کمک زیادی می کند. این مورد به حفظ سلامتی پوست و مو کمک می کند. منبع: شهدانه
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *