کشتدونه

فواید کشمش برای لاغری

وبلاگ

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ 42 بازدید
کشتدونه

فواید کشمش برای لاغری

آیا فواید کشمش برای لاغری اثبات شده است؟

یکی از سوالات مورد علاقه افرادی که اضافه وزن دارند این است که چه چیزی بخوریم تا سریع و بدون دردسر لاغر شویم؟چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات جوامع امروزی می باشد.

مصرف کشمش برای لاغری یا چاقی؟

فرقی نمی کند لاغر باشید یا چاق. یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه داشت داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم است که برای سلامتی بدن بسیار مهم و ضروری می باشد.هدف شما چیست؟ لاغر شدن یا چاق شدن است؟ استفاده از مواد غذایی و خوراکی های سالم و مفید در هر رژیمی می تواند به شما کمک کند تا به هدفی که دارید برسید. با این حال، رژیم غذایی ناسالم یا رژیم غذایی ثابت شما، تا زمانی که تغذیه مناسب برای حفظ سلامت جسمانی نداشته باشید، نتیجه ای نخواهد داشت.اولین چیزی که خیلی از افرادی که اضافه وزن دارند به سراغ ان می روند استفاده از مکمل و ویتامین های کاهش وزن می باشد در حالی که همیشه تاثیر استفاده از مواد طبیعی و سالم بیشتر از مواد مصنوعی و شیمیایی می باشد.کشمش از زمان های دور مورد علاقه بسیاری از افراد بوده است. در این مقاله قصد داریم به فواید کشمش برای لاغری بپردازیم.کشمش در انواع مختلف سرشار از مواد معدنی مختلف وکمیاب می باشد که برای سلامت انسان مفید و ضروری است. کشمش ها حاوی آنتی اکسیدان بوده و جریان خون را از ناخالصی ها پاک می کنند و در نتیجه به بهبود سلامت کمک کرده و مشکلاتی را که ممکن است برای بدن به وجود آید را کمتر می کنند.
فواید کشمش برای لاغری
فواید کشمش برای لاغری

تاثیر مصرف کشمش در کاهش وزن

به طور منطقی ایجاد یک رابطه علمی بین کشمش و لاغری امکان پذیر می باشد. کشمش به خاطر داشتن فیبر فراوان و قند فروکتوز، این خاصیت را دارد که سریع تر به انرژی تبدیل شود. همچنین می تواند با جلوگیری از اشتهای کاذب و پرخوری سبب کاهش وزن شود.کشمش میان وعده مورد علاقه خیلی از افراد می باشد که یکی از مغذی ترین میوه‌های خشک درجهان به شمار می رود. حتی توسط متخصصان تغذیه هم توصیه می‌شود.به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ با پیشرفت بهداشت جهانی و علوم پزشکی، تعداد افرادی که از مشکلات گوناگون سلامتی آگاه می شوند بیشتر شده است. امروزه افراد بیشتری در مورد غذاهایی که می خورند تحقیق می کنند و دنبال حقایق و توضیحات علمی هستند تا یک ماده غذایی را وارد رژیم روزایی غذایی خود کنند و یا آن را حذف کنند.کشمش حاوی لپتین است که معمولا به عنوان یک هورمون چربی سوز شناخته می شود. علاوه بر این، سطوح بالای لپتین در بدن میل به غذا را کاهش می دهد.کشمش سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فنل ها و پلی فنول ها است. مطالعات نشان داده اند که این آنتی اکسیدان ها تجزیه چربی را تحریک می کنند، کالری دریافتی را کاهش می دهند و سطح باکتری های خوب در معده را افزایش میدهد.اضافه وزن و چاقی علت بروز بسیاری از مشکلات و بیماری های گوارشی می باشند. خواص کشمش برای لاغری به شرح زیر است:

کالری کم

یکی از علت های مصرف کشمش برای لاغری میزان کالری پایین این میوه خشک نسبت به انواع دیگر شیرینی جات می باشد. مصرف کشمش به عنوان جایگزینی سالم به جای قند به افراد چاق توصیه می شود. به طور کلی کشمش به خاطر داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش قند هم هست.

بهبود یبوست

هماطور که اشاره کردیم کشمش غنی از فیبر گیاهی می باشد که در بدن به صورت نا محلول است. هنگامی که شما کشمش را مصرف می کنید با توجه به مایعات طبیعی بدن فیبر موجود در ان شروع به تورم می کند. این فرم کشمش در دستگاه گوارشی به موادر غذایی در حال حرکت اغضافه شده و به بهبود و پیشگیری از یبوست کمک می کند. یبوست یکی از علل چاقی و اضافه وزن می باشد.

جلوگیری از زیاده خوری و احساس سیری

یکی از عوامل اصلی چاقی ریزه خوری و پرخوری می باشد. مصرف کشمش به شما کمک می کند احساس سیری کنید و  مدت طولانی این حس را  داشته باشید و احتمال اینکه گرسنه شوید و تصمیم به ریزه خوری بگیرید را کم می کند.

داشتن فیبر فراوان

در واقع می توان گفت که کشمش به صورت غیر مستقیم باعث چربی سوزی می شود. علت این امر وجود فیبر در آن است.مصرف فیبر باعث می شود میزان مصرف کالری پایین بیاید.
مصرف کشمش برای لاغری یا چاقی؟
مصرف کشمش برای لاغری یا چاقی؟

ارزش غدایی کشمش برای ورود به رژِیم غدایی

کشمش سرشار از ید است، میان وعده ای مفید و کم نمک. هر 100 گرم این محصول 290 کیلو کالری دارد، 21 گرم قند دارد و حاوی نیم گرم چربی است.کشمش غنی از امگا 6، امگا 3، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین های گروه B ، آهن، کلسیم، فسفر و پتاسیم است.مصرف کشمش به جای انواع تنقلات مثل چیپس، بیسکووییت ها و … برای میان وعده کودکان و نوجوانان توسط پژوهشگران علوم پزشکی آمریکا توصیه می شود. طبق پژوهش این افراد خطر ابتلا به دیابت در نوجوانان و کودکانی که از کشمش به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند بسیار کمتر از کودکانی است که به مصرف بیسکویت‌های حاوی شکلات علاقه دارند.در این مطالعه به 25 کودک 8 تا 11 سال که تناسب وزن خوبی داشتند کشمش و شکلات به عنوان میان وعده غذایی داده شد. پس از اتمام آزمایش مشخص شد خوردن کشمش میل به پرخوری را کاهش می دهد و با این امر به کاهش ورن کمک میکند.محققان دریافتند که مصرف انواع کشمش سبب کنترل بهتر گلوکز در خون شده وخطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش میدهد. همچنین طبق این تحقیقات کودکان با خوردن کشمش اضافه وزن پیدا نمی کنند و برای کنترل علاقه شدید کودکان به شیرینی جات مصنوعی گزینه ی مناسبی می باشد.کشمش یک خوردنی با رنگ های مختلف و هوس برانگیز است که شما می توانید با کمی خلاقیت واستفاده از این تنوغ از آن در پخت و پز غدا به خصوص در دسرها استفاده کنید. همچنین یک مکمل غدایی با انرژی بالا هم برای ورزشکاران و کوهنوردان محسوب می شود.

چند راهکار برای استفاده از کشمش که منجر به کاهش وزن می شود

آب کشمش می تواند به پیشگیری از بیماری های مختلف و کاهش وزن کمک کند. کشمش خیس شده سطح قند خون را حفظ می کند و کالری اضافی به شما نمی دهد. بنابراین، در نهایت به کاهش وزن کمک می کند.هنگام تهیه صبحانه می توانید کشمش را به جوی دوسر یا غلات اضافه کرده و بعد از پختن میل کنید.با اضافه کردن این کوچک شیرین به سالاد های خود یک مزه جدید خلق می کنید.کشمش همراه با سایر مغزها به شما کمک کند در هنگام رژیم لاغری مواد مغزی لازم برای بدنتان را به آن برسانید. منبع: شهدانه
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *